Monday, November 29, 2010

Budi Bahasa Budaya Kita

Assalamualaikum


Budi Bahasa Budaya Kita...
Dah macam kempen dalam malaysia yang dikeluarkan oleh kerajaan lah pulak... hehehe...
Tapi............
Hamba nak try, cuba, test buang Budi Bahasa Budaya Kita...
Yang tinggal hanya lah Bahasa...


Itu yang nak cuba diketengahkan sebenarnya... Bahasa... bukan bahasa melayu, inggeris jauh sekali, jawa lansung hanya dapat bunyi sikit-sikit je... Ini...........


Ini Bahasa Sepanyol....
Yelah nak gak sharing sikit-sikit... orang kata sharing is caring... so hamba rasa nak caring lah... hehehe...


  1. Estoy enamorado de ti-saya mencitai kamu
  2. Senorita-cik
  3. Si carino-ya, sayangku
  4. Si amor-ya, cintaku
  5. Yo tambien-saya juga
  6. Lestroy harto-dah lah tu
  7. Querida-sayang
  8. Una idea disparatada-idea gila
  9. No pude evitar reirme-saya tak boleh tahan gelak
  10. Used se olvido de besarme-awak lupa cium saya
  11. Digalo-katakanlah
  12. Usted es tan hermoso-awak sangat cantik
  13. Te quiero mucho-saya sangat cintakan kamu


Hamba just share je pasal bahasa ini... bukan niat nak jiwang miwang ye... nawaitu tak ade lansung... hamba pon dapat sumber dari ini novel...


 Novel yang bagi hamba bermakna sangat-sangat... yelah... daripada dulu tak berapa minat baca novel terus ada minat nak baca novel-novel in... kalau dulu satu buku satu bulan.. sekarang satu buku 3hari dah setel.. peningkatan yang drastik... hehehe...
Dah... closed cerita ini...
Kang lebih-lebih lain lak ceritanya... ok


Wassalam

0 comments:

Pembaca-pembaca Farhan