Thursday, November 18, 2010

Cerita KREATIF : Blogger Kering Idea ?

ASSALAMUALAIKUM.....

Mula-mula bila nak start tulis post dalam blog mestilah senyum sbbnya orang tua-tua kata senyum itu satu sedekah cm saya nie.saya nie senyum walaupun ada lah tak ikhlasnya.tapi korang tak tau.saya je tau.pandaikan cover line.hehehe.n then bila dah senyum nie mood pon datang lah.peringatan daripada Jabtan agama islam malaysia!!!mulakan lah segalanya dengan bismillah dan salam,assalamualikum(sejahtera keatas kamu).
 So bila semuanya persediaan dah ada dan laptop di depan mata.jangan lah dok termenung maccm nie je kan.
 
 Cuba pikirkan satu idea,apa yang hendak di post.bila ada benda yang di post.tak ada lah hamba-hamba allah yang suka blog walking nie kata kamu nie seorang blogger kering idea.asyik tajuk yang sama je.sbbnya tak ada benda baru yang di post.macam mane?pikirkan,pikirkan.hmmm.


Hmm.tgah pikir nie.mungkin nie cara yang terbaek untuk mendapatkan idea.badan yang diikat dengan kuat akan memberi tekanan kepada badan dan akan memberi impak kepada otak untuk berpikir.tapi betul ke fakta nie.ke sebagai outar?lantak lah.lagi pun nie tgah ikat perut untuk mendapat kan idea menulis blog.Tapi...........

Tapi dah tak tahan nie.perut saya dah lapar.yang ada di depan mata hanya lah sepotong tembikai gegasi.mari melantak!!!bismillah.
opps.habis ke saya makan nie?rasa nya tak habis.aduh.nie lah sbbnya kerana sikap tamak.tak apa mama tak lampak.kang buang lah dalam tong sampah.hehehe.(berniat jahat).



Bila dah kenyang nie kena lah cari hiburan dulu.mane leh terus menaip.tak ape blog tu nanti-nanti leh.mana lah tau dapat idea tgah main music nie.(sikap kerja bertangguh).music is first.so lets start the music.
the end ........
music dah habis....tapi idea tak datang lagi.macam mane nie?ape kata..........




Ape kata ikut mama pergi supermarket.........boleh release tension and jumpa kawan-kawan untuk bertukar-tukar idea....tgah kering idea nie....

Di supermarket.....
ha'a.dapat pon jumpa rooney dengan ayah nya.lama tak jumpa rooney.makin hitam lah dia.dah tak macam muda-muda dulu.
awk sihat rooney?
saya sihat.awak?..............terus je berbual, nthen lupa lah nawaitu ke  supermarket tu..dah lari dari niat..

Bila dah sampai rumah.termenung lah macam nie kt depan laptop dengan muka sememeh.sebabnya tension tak tahu nak post ape kt blog.dah rugi masa satu hari.ala.tension.......................mcm mane dengan pembaca blog aku?

0 comments:

Pembaca-pembaca Farhan