Saturday, November 13, 2010

Teringin

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh


Dalam kamus dewan bahasa dan pustaka ada mengatakan.perkataan teringin boleh dikaitkan atau disama ertikan dengan mengidam ataupun memahukan sesuatu.kejap-kejap.betul ke steatment ni??aku pon tak pasti.hahahaha.tpe apa yang aku teringin sbnrnya ya??aku rasa banyak.


Mula-mula yang aku teringin adalah KFC.tapi benda yang aku teringin ni dh dapat ditunaikan.biasa lah.aku nie dulu macam orang mengidam mengandungkan anak.hahaha.merasa lah macam apa yang ibu-ibu mengandung rasakan.hehehe.n then aku teringin adalah bermain futsal.tapi aku rasa lambat lagi lah benda nie dapat ditunaikan.hanya kesabaran yang dpt bersama aku.


Masa mula-mula aku melihat padang futsal  yang aku pernah menujukan segala skill aku dulu.aku terkilan.sedih.cm drama pon ada time tu.hahahaha.tapi.semua ni ada hikmahnya.aku redha menerimanya.Kasut futsal aku yang berwarna putih kesucian ni hanya mampu menjadi peneman ku pergi ke kelas.dah tidak seperti dlu.tempat nya diatas padang futsal yang lembut dan dia tidak perlu memijak batu diatas permukaan batu yang keras(jalan raya).isy.kesian dia.tapi sampai bilakn dia hendak dilayan sebegitu.emmm.


Bersedih sebentar ye.hahaha.ketiga yang aku inginkan adalah pergi ke hari korban di negeri sembilan.aku lupa lah nama program tu.yang aku tau nama program tu hari korban je.sbbnya.last day diorg ada aktiviti sembelih-sembelih.program tu berlansung selama tiga hari dua malam.tapi.aku tak ada rezeki nak pergikan.si dia pon mcm tak setuju sangat aku pergi sbb condition aku tak sesuai dgn aktiviti kt sana.ada aktiviti dakwah rumah ke rumah.


So faham-faham lah.kaki nie bukan larat sangat.tapi aku terima nasihat dia dgn rela hati.aku tau dia risau.so berlajar lah untuk tidak degil ye farhan.hehehehe.:-)


Wassalam

0 comments:

Pembaca-pembaca Farhan