Tuesday, January 18, 2011

Anjakan Paradigma

Assalamualaikum



Sekarang aku hanya perlu habiskan lebih kurang 4bulan sahaja lagi sebelum menjejakan kaki ke satu tahap yang lebih tinggi iaitu degree ...

Kalau dulu masa zaman sekolah aku nak cepat-cepat habis belajar dan harap sangat terus dapat masuk ke Institut Pengajian Tinggi ...

Tapi sekarang apa yang aku nak kan dah menjadi kenyataan ...
Walaupun tak seperti apa yang aku ingin kan ... tapi aku tetap bersyukur dengan apa yang allah bagi pada aku sekarang ... (dah macam karang ayat bahasa melayu 300 patah perkataan) ... hehehe ...



Aku just nak cerita ...
Semua orang akan merasa dan mengalami apa yang berlaku pada aku sekarang ...
Satu anjakan paradigma ...
Kenapa ?


Yelah dulu zaman sekolah kawan-kawan kat kelas lain ...


(Student Aliran Sains Tulen 5syukur 2008/2009)

Sekarang ...
Bertambah lagi kawan-kawan ...
Dan bertambah lah perangai mereka yang aku dulu tak paham ...
Tapi sekarang dah sebati dengan hidup aku ...

 (Foundation in Management B 2010/2011)
Itu cite pasal kawan-kawan ...
Nie belum masuk pasal diri aku lagi ...


Ada orang kata muka aku dulu habis garang ...
Aku pun macam pelik ...
Apa garangnya ...
Ada pulak yang cakap kat aku ...
Dulu masa zaman sekolah muka macam nak cari gaduh je ...
Tu lagi pelik ...
Record aku kat sekolah dulu bersih ...
Tak pernah gaduh ...
Macam mane lah diorang leh buat tanggapan macam tu ...


Kalau itu persepsi diorang kat aku time dulu  ...
Tapi sekarang ...
Macam-macam nada ada ...
Ada yang kata aku nie silap amek pengajian ...
Ada yang cakap nape tak amek syariah dan pengundangan ...
Ada yang cakap lak ...
Ustaz mana nie ...




Orang cakap kata-kata tu doa ...
Amin ... insyaallah ...
Mana lah tau jadi ustazah dalam perakaunan ke ...
Rezeki kan ...
Insyaallah ...


Alhamdulillah ...
Inilah aku sekarang ...
Banyak yang aku pelajari ...



Wassalam


0 comments:

Pembaca-pembaca Farhan