Thursday, May 26, 2011

Songkok Si Pemakai

Assalammualaikum


Songkok ...
Bila bercakap mengenai songkok ...
Pastinya semua orang tahu tempatnya kan ?
Cumanya ...
Farhan nak tanya pendapat korang ...


Bila kita pandang pada songkok ...
Perkara pertama yang akan menjadi masalah ...
Adalah habuk ...
Habuk yang ada pada songkok itu ...

Perkara kedua adalah ...
Pastinya songkok itu akan lampak macam dah lama ... warna pun macam dah pudar ...
Mungkin yang ini kita tak boleh buat apa-apa ...


Tapi ............................
Perkara pertama tu ...
Apa tindakan yang perlu diambil untuk memastikan songkok itu tak berhabuk ?
Adakah perlu sentiasa diletakan didalam kotak sahaja?
Ataupun perlu diberus setiap masa ?

Apakah tindakan yang sesuai sebenarnya untuk memastikan habuk itu tiada ?


Wassalam

11 comments:

diana said...

tak nak habuk senang je..
bertukar la kepada serban..
heheh..
tak pun pakai ketayap je..

[sutera kasih] said...

ingtkan nk ceta pasal drama songkok kt tv1 tu hehe

urm, kena rajin berus habuk tu..kalo dh pudar, beli yg baru hehe

cheqwa said...

kalo selalu pakai,mesti la kita akan sentiasa menjaga kebersihan songkok tu :)

Aisyah Aina said...

tak pernah pakai songkok so tak pernah rasa macam ni...pakai tudung lagi senang...hahaha :D

farah wahedda said...

alaahaiii sush sangat pkai tudung lalallaa

Aimi dan Pakcik Hashim said...

pakai kopiah blh basuh

Prince Halilintar said...

kene rajin gosok dgn berus songkok la..dan jgn bg kene matahari sgt supaya xpudar..

jia said...

sentiasa pakai..
kalau kita pakai..
ops, bukan kita.. saya pmpuan tak pakai songkok.. hehe
kalau awk sntiasa pkai songkok msti awk akn sntiasa brsihknnya..
ta kan nak p surau or masjid ngan songkok y kotor or brhabuk..
kan kan kan... :)
pndpt je..

puteri ain said...

songkok susah skit nk jaga sbb texture dia kan.. hmm

Puteri Iqa Izyan said...

kalau berhabuk, cepat2 sapu bagi hilang ^^_

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??

jenis jenis kereta mpv

selalu lepas pakai simpn dalam kotak dia... hahh ni mesti kotak songkok tu dah tak aderrr...

Pembaca-pembaca Farhan