Saturday, January 29, 2011

Gong Xi Fa Cai

Assalamualaikum


Saya bangga menjadi rakyat malaysia ...
Ingatkan slogan ini ?
Mesti ingatkan ?

So ...
Kalau anda kenapa anda bangga menjadi rakyat malaysia ?

Kalau saya ...
Saya bangga menjadi rakyat malaysia sebabnya perayaan yang kita ada ...
Kenapa ?
Berbanding dengan negara lain ... malaysia mempunyai pelbagai perayaan seperti hari raya aidilfitri, hari raya aidiladha, thalipusam dan gong xi fa cai ...


Adakah negara-negara lain mempunyai perayaan sebegini ?
Seperti gong xi fa cai untuk masyarakat cina ...
Kita juga merasa kehangatan perayaan mereka ...
Sebab nya ada Sale 50% ... hehehe ...
Lagipun ... seronok gak melihat keunikan disebalik perayaan mereka ...

Contohnya ketika saya pergi ke mid valley semalam ...
Saya sempat melihat gelagat masyarakat cina membuat persediaan untuk menyambut perayaan mereka ...

Sempat lah gak snap gambar-gambar keadaan disana ...


(keadaan ditengah-tengah shoping kompleks di mid valley)

 (menjual pelbagai jenis barangan untuk perayaan mereka)

 (tang long yang menjadi kewajipan masyarakat cina)

 (sempat gak lah posing dengan naga hidup nie) hehehe

 (amik nak simpan dalam poket) hahaha


Saya ada sebab kenapa saya bangga menjadi rakyat malaysia ...
Anda pula bagaimana ?

Wassalam

0 comments:

Pembaca-pembaca Farhan