Saturday, February 19, 2011

Durian

Assalamualaikum


Durian, durian ...
Mari-mari datang ...
Selogok RM3 ringgit ... mari, mari ... yang jauh mari dekat yang dekat mari rapat ...
Ini durian tembaga ...
Mari, mari ... hahaha ...

Dah macam brother yang jual durian tadi tu je ... hehehe ...
Ada bakat ini ... hehehe ...

Tiba-tiba terlintas nak tulis pasal raja buah nie ...
Yelah ... lepas tengok kawan-kawan tadi mengidam durian ini ...
Alhamdulillah ... nasib baik jumpa area-area sini je ...
Tak perlu cari jauh-jauh ...


 Bila dah jumpa tu confem-confem nak tanya harga ...
Abang ...
Sebiji berapa ??
Brother tu tak tetapkan harga sebiji ...
Tapi sekilo ...
Sekilo RM10 ringgit adik ...
Yang member aku nie terus on ... 2kilo lah abang ...
Berapa ye ??
RM28 ringgit ...
Sebabnya 2.8kilo ...
So .........................
Ini lah hasilnya ...
2biji RM28 ringgit ... dah macam makan kat KFC dah ... hehehe ...

Yang member aku sorang nie ... bukan maen seronok dapat durian ...
Siap nak disental dalam lif tu ... tak sabar ...
Bak kata member aku ...
Prinsip orang cina ... hidup kerana makan ... so tak kesah lah mahal mana makanan tu ...
Dia sanggup ....

Bagi korang mahal tak ??

Wassalam

7 comments:

_aLiaHwaFa_ said...

ouh durian mesti bau satu parcel ni. haha

nAna fArhAna said...

wAhh...sNggUp ea abEs 28 sBb dUrian..??
xdE pE la pAan lAw mhAl pOWn..kOrg mkAn kAn..???xm'bAz!r...

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Sebuah persahabatan....
Terima kasih
kembara ziarah maya”

uihhhh musim durian ni..... mau nyerrrr tak nak sedap woooooo.... tapi harga dia sekarang tengah mahal lahhhhh

A.s.t.i.n.a said...

kalau dah tringin tuuuuu... tak kisahlaa mahal....

rotashia faizal said...

ooo... aku pown dah beli durian.. pagi2 dh breakfast dengan bubur durian.. sedappp... :) haha

Miss Yaty said...

tak reti sgt bab membeli buah durian ni..sebab tahu makan je...haha :D

miloais said...

kesukaan iols sekeluarga nehhh!
hiks

Pembaca-pembaca Farhan