Friday, March 4, 2011

Duniawi

Assalamualikum


Lawak betul saya tengok sahabat saya dalam rumah nie ...
Sanggup tu sampai buat macam tu ...
Kalau saya tak terlintas lansung ... hehehe ...


Sebenarnya macam ini ceritanya ... tadi sebelum sembahyang jumaat ...
Mereka serumah dengan saya nie sibuk maen game Dota nie ...
Atau nama laenya Frozen Throne ...
Maen punya maen punya maen ...
Dah bunyi azan ... diorang pun faham-faham lah kan kena lah tunaikan tanggungjawab sebagai khalifah kat muka bumi allah ini ...
Tapi .....................

Game yang diorang maen tadi tak habis lagi ...
So pause lah sebentar ...
Yang pinjam laptop saya nie ...
Saya pesanlah ...
Kang simpan laptop dalam almari ...
Takut nanti orang masuk rumah and then boleh masuk bilik sebab ada kunci pendua ...
Risau gak ...

So dia pun letak lah laptop tu dalam almari ...
Balik solat jumaat ...
Saya pun bukak lah almari ...
Terkejut saya ...
Bila tengok laptop dalam keadaan begini ...


Laptop tak shutdown tu ...
Sayangkan Game punya pasal sanggup letak macam nie dalam almari ...
Hehehehe ...
Tergelak saya tengok ...
 

-Question for you all-
Kalau korang pulak lah kan ...
Kalau sayangkan sesuatu benda yang korang tengah buat ... tapi terpaksa berhenti seketika ...
Apa yanbg korang nak buat nak pastikan benda itu selamat ???


Wassalam

10 comments:

Prince Halilintar said...

usahakanlah barang tu simpan di tmpt selamat dan bertawakal je..kite dah berusaha dan berserah pada Allah..i'Allah barang kite juga slmt..

JunAina said...

masuk peti besi le...pas tu boh mangga besau2 jgn boh buah mangga laks...

salam ukhwah dari k.aina @ dah kena panggil m.cik aina...hahahaa...

_aliahwafa_ said...

HAHAHAHA ok lawak!

slalu aku kuar bilik tawakkal je tnggal laptop. tapi tak de la biar je atas meja. sorok2 sket ah.

faiznur rotashia said...

eh... dulu penah simpan laptop dalam almari and tak shutdown sebab time tu tgh download something... bekurun nak tunggu... haha... dah la nak keluar time tu...

kalau tasha, doa je la... mintak orang lain tolong jaga.. :)

♪..aq[daN]pUteraku..♪ said...

wah.. smpi bg2 skli ka??? ishk2...

klu anna, erm..klu bnda tu kecik, simpn dlm wllet, tp klu bnda tu besar..simpn dlm beg.trpulang dgn kdaan brg tu laa..heheh..

Anonymous said...

Fenomena DOTA yang terlalu tinggi. Camner laa dorang solat ye entah kusyuk ke tak. Yelah, sampai sanggup pause je game tu. Terlalu sayang untuk meninggalkan perkara dunia ni..

Siti Nurhayati Dollah said...

Saya pun pernah simpan laptop dalam almari. Huhu.. sabar je lah.


Pstt.. blog dah boleh komen, tadi silap setting skit

::mak incik:: said...

sama ja ngan kawan aan 2.... biarkan terbuka..... hik3..

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maaf kerana lama tak berkunjung yerrr .. kerana ade masalah pada laptop aku..baru hantar repair lerr...

uihhhhh macam tu sekali yerrr pelikkk betoii lerrr.... bebetoiii fanatik game lerrr masa main cam tu masuk dalam almari pun macam tu balik mau dia nak sambung lagi tu

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

uiiihh haruslah...letak lappie cenggitu...hehehhe

Pembaca-pembaca Farhan