Saturday, April 30, 2011

Ayat Manis

Assalamualaikum


Ayat manis ?
Apa yang you all faham mengenai ayat manis ini ?
Macam yang Farhan faham ...
Ayat adalah kata-kata yang keluar dari mulut melalui perkataan ...
Manis pula adalah benda yang rasanya manis ...
Itulah secara amnya dapat diberi tafsiran mengenai ayat manis ...
Tapi ..........

Adakah manis yang dimaksudkan semanis seperti 

(Lolipop)

Ataupun seperti


(Gula-gula kapas)

Dan adakah semua ini cukup manis untuk disamakan dengan ayat manis ?
Ataupun ia lebih manis ?
Sehinggakan boleh menyebabkan orang akan cair ...
Seperti gula-gula kapas yang dimasukan kedalam mulut ...
Ataupun boleh menyebabkan orang teperdaya dan akhirnya tunduk ...
Bermakna dapat disimpulkan bahawa ayat manis ini begitu hebat sehinggakan tiada sesiapa dapat melawan dan akhirnya tumbang seperti pokok yang baru di tebang ...


Wasalam

11 comments:

Cik Yatt said...

ayat manis?? ermm,..erm...erm..

qyqa said...

ayat manis=laki..

hehehehehe...

cik sakdi said...

ayat maanis seperti contoh

"Hai Adik Manissssssssss." haha

Miss Yaty said...

miss yaty suke lolypop sebab manis..pape yang manis miss yaty suke..hihi

kalo org laki bg ayt manis mybe hati perempuan akan cair..tp tgk ats sape lelaki tu la..hihi

GaRy™ said...

hahaha...merapu gila la..bikin aq saspen je tadi...

black cat said...

ayat manis=ibarat menanam tebu d tepi bibir....
ayat manis slalunya=bleh buat ati cair la ak rser...

CIk Qaseh Adriane said...

sweet talker.....hehheheheh.....
ada lelaki, ada jugak perempuan~
kunjungan balas~

Siti Mashitah Saidin said...

lepas nih kita pakai ayat masam pulak.. :P

Cik Ina minat Do do Cheng said...

maaf makcik paling tak suka orang yang bercakap manis, cakap manis dan orang yang bertutur penuh sopan santun dan berbudi bahasa adalah dua individu yang berbeza. hiss orang cakap manis ni selalu kalau nak dapatkan sesuatu.

cik AngguR said...

tak suka mkn manis2 ayt manis suka hahahah

suha said...

cik suha pon manis gak hehe

ade tag awk dlm GA =)
http://suhasimplelife.blogspot.com/2011/05/first-giveaway-dari-nana.html

Pembaca-pembaca Farhan