Thursday, April 28, 2011

Mana dia ?

Assalamualaikum


Allah ... tidur pagi-pagi ini nikmat jugak sebenarnya ...
Rasa macam di awang-awangan ... hahaha ...
Tengah lena-lena tidur ...
Tiba-tiba aku terdengar sahabat aku masuk ...
Korang ada perasan tak seorang lelaki masuk tanyakan sesuatu ...
Sahabat yang serumah dengan aku ini pun cakaplah ...
Ada tadi ...
Tanyakan pasal student Asasi dekat sini sampai bila ...

Yang sahabat aku sorang lagi ini cakap ...
Itulah pencurinya ...


Itulah pencuri yang rembat hanset aku semalam ...
Apa lagi ...
Aku pun terus bangun dari tidur ...
Terus keluar rumah ...
Mana dia ?
Cepat-cepat ...
Tiba-tiba ...
Sahabat sem 2 datang ...
Hanset BlackBerry aku hilang ...
Baru semalam aku beli ...

Semua orang pun terus bergegas cari budak yang curi ...
Aku pun pergilah pondok jaga ...
Manalah tahun mereka ada perasankan ...

Identiti
-Berkulit putih
-Berbadan gempal-gempal
-Tinggi dalam lingkungan 172cm
-Muka macam cina-cina
-Naek L.c

Tapi ....
Tak ada rezeki ... pencuri tidak dapat diberkas ...
InsyaAllah ...
Allah buka pintu hatinya untuk berubah ...
Amin ...


Wassalam

13 comments:

nabilah_2908 said...

alahai...kesiannya...fon kena kebas... :(

_aLiaHwaFa_ said...

eee menyampahnyaaaaa! aku paling benci pencurik! miskin sangat ke sampai kena mencurik?

miloais said...

alahai... kesiannya kat uols..

dah tak de rezeki...
doa2kan lah.... orang yg ambik tu
berubah hati
dan pulang kan balik...

mana tau kan????

Miss Tira said...

Kalau dapat memang lunyailah pencuri tu. Jahanam betul. Nurakalah tempat kau kalau tak tahu nak berubah. Selagi manusia tak halalkan apa yang kau curi selagi itu tiada keberkatan dalam hidup kau. Benci benci benci >:(

NOOR FATIN said...

aduh. dah la mahal =,=..

sabar je la. doa byk2 tau..

liyana said...

tabahnya kmu..yup..smoga die brubah..insyaALLAH ALLAH AGNTI YG LBIH BAIKL LG..sabar k.

Prince Halilintar said...

kene lbh berhati2 lagi slps ni..

cikaisya said...

haish. mslh kecurian sgt terok lah skrg.. hati-hati ye ngn brg brhrga tu.. hurm.. semoga Allah bkk pintu hati org yg mencuri tu tuk plgkn balik brg yg dicuri..

black cat said...

sedih la dgr crita korg...ni mesti dia lompat pagar sbb xdpt tangkap..

Hanina Nina said...

betul ke nie paan .?? ya ALLAH takut ny ak .. :(

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

time2 last sem ni la macam2 jadi...

kat USM ni pakat hilang laptop

jia said...

amin...
sentiasa berjaga jaga..
peka dengan orang yang datang..

:)

asliner said...

takpe..
hilang handset boleh beli yang baru..
kalau hilang nyawa tak boleh beli yang baru..
eh..
ade kene mengena ke? hehe

p/s:membalas singgahan farhan..=)

Pembaca-pembaca Farhan