Wednesday, May 4, 2011

Kacang Tanah

Assalamualaikum


YaAllah banyak lah jugak jerawat kat muka ini ...
Sekali tengok dah macam kawah gunung berapi dah ...
Itu sekali tengok ... dua kali tengok dah macam lubang yang digali dah ...
Banyak betul jerawat kat muka ini ...
Kalau nak pakai pencuci muka tak boleh sebabnya kalau pakai pencuci muka lagi teruk muka ini ...
Tak mahulah ...
Takut ...
Nanti awek-aweks lari ... hahaha ...
Dia kata abang Farhan tak hensem macam dulu ... hahaha ...
Hensem lah sangat ...
Macam ramai je awek-aweks yang ada ... hehehe ...
Tak nak lah ada awek-aweks ini ...
Buang masa ...
Panjangkan introduction ... hehehe ...

Sebenarnya nak cerita pasal kacang ...


Ini kacang ye ... bukan kismis ...
Nak tanyalah ...
Betul ke kacang nie boleh buatkan jerawat ini naik ?
Biasa orang cakap ...
Tak nak  lah makan kacang ... nanti jerawat naik ...
Farhan pun macam pelik ...
Betul ke ?
Adakah ini hanya gurauan semata-mata daripada orang yang tidak suka makan kacang ini ...
Ataupun taktik mereka untuk mengelakan diri daripada makan kacang ini ?
Kita akan saksikan keputusanya ... hehehe ...


Wassalam

11 comments:

rotashia faizal said...

ada orang kalau makan kacang tu jerawat tak naik pun.. tapi kalau tasha makan, sah2 dia naik.. pfftt.. tak suka betul..

EJA said...

hihi..makan kacang terlalu kerap mmg boleh buat jerawat..tapi pemakanan bijirin dan kekacang juga adala bagus untuk kesihatan..hihi..balance..

Prince Halilintar said...

hmm..ntahlah..rasenye sebab masalah hormon selalunya bile bace paper..tapi mgkn ade faktor2 lain jgk..

MiaDiera said...

betul ke??:D..orang selalu cakap macam tu..

miss.Addin said...

yup, org kata makan kacang tanah bolehb buat jerawat. tp jerawat ni banyak faktornya macam kulit kotor & etc. bukan sebab kacang je.

have a nice day. :)

liyana said...

mmg klu mkn kacang naik jerawat..mmg slau jauhi kacang..hee

Cik Bidadari said...

adoi... pemakanan yg pedas pun satu faktor gak... gud gud... tapi saya mkn kacang okey. takda papa... cuba mkn seafood n belacan... perghhh

jeBateja said...

tak percaya lah...den makan tak naik pun jerawat.....tak caya......ahakz

*luv Syahnia* said...

ckp pasal jerawat
teringt time sek men dulu
sayalah ratu jerawat..huhhh
sedey time tu ;(

sepanjang ada jerwat tu lah
cik ain pantang mkn kacang
sbb ramai dok ckp kcng bole
tmbh jrawat..

mngkin ada betulnya

tp skang mkn kcg smpai muntah
ngehngeh

Cik Ina minat Do do Cheng said...

makcik tak percaya semua tu, kenapa mentaliti orang selalu cakap cam tu makan kacang jerawat. bila kita dah ingat cam tumbuhlah jerawat.Alhamdulilalh makcik makan tak de plak jerawat, cuma mengikut boss makcik yang doktor tu, dia kata kacang ada dah lupalah, jadi sebab tu dia tak berapa nak makan. kacang cam maize gak, kat sini kita orang test aflatoxin.

black cat said...

ak gler mkn kacang...slalu minx aiskrim ade kcang...kek kacang...coklat cadbury mix nuts..
tp jerawat x naek pon..
tp if ak kuar ngn member depa kuar asap berduyun2...esk pagi trus kuar jerawat....
so means not kacang yg problem...
tp asap berkepul2 yg ada infeksi yg berkuman yg membuatkn jerawat tumbuh..so rajin2 la cuci muka sblm tdo...n blek dr klas 0 kjew o kuar umah..

Pembaca-pembaca Farhan