Saturday, May 14, 2011

Rakyat Malaysia tak makan saman

Assalamualaikum


Bila cakap Rakyat Malaysia ini lah ...
Inilah yang jelas, terang dan nyata ...
Tidak boleh disangkal dan dinafikan lagi ...
Betul ...
Yelah ...
Rasanya dengan anugerah yang Allah bagi jelas sekalikan ...


Lampakan ...
Apa yang ditulis ...
Korang baca ?
Tak kanlah Farhan nak tolong bacakan ... hehehe ...
Kalau nak tahu ...
Pantai Kelanang ini akan penuh dengan orang mandi apabila waktu petang taw ...
Tapi ...........
Kenapa ye ?
Sedangkan signboard telah diletakan ...
Betul tak ?
Rasanya ...
Kena gantikan dengan ini kot ...


Lampak ?
Pasti lepas ini masalah ini akan dapat dibendung ...
Betul tak ?
Pasti dan pasti lagi ramai yang mandi ... hehehe ...

Tapi ...............
Apa sebenarnya punca daripada masalah ini kan ?
Kenapa masalah ini sukar sangat dibendung ?
Apa puncanya ...
Dan mungkin ...
Ada cadangan ?


Wassalam

12 comments:

s.N.h said...

kenapa tabole mandi kat situ ?
*curious

Cik Muda Sae said...

memang tak leh disangkal...org mesia tak makan saman, sbb dorang makan nasik lemak... tu yg masalah obesiti semakin meningkat...ohoiiii~

liyana said...

just like citer seorg mak melarang anknya memanjat pokok..x gne melarang..lbih baik menyuruh..pnjat2 pnjt biar jatuh..brula ank dia turun..hehe

GR said...

semua larangan adalah bersebab. mungkin kalau dah ramai yang kena akibat dari mengabai larangan, baru nak dengar. hehe

aLya maNip said...

manusia kan ske buat bnda org larang..huhu

nORmAL said...

Assalamualaikum...

hahah sekampung kita yer.... sebab kita sekampong aku follow ko erk hehehe....

Bigdaddyz said...

nanti kalau ada yg sudah menjadi hantu baru mereka dengar cakap kot...

secangkir madu merah said...

serupa jugak cuba tengok dimana2 ada signboard yg bertulis 'tolong jangan buang sampah' tapi dibawah signboard itu lah yg menimbun sampah sarap.. jadi lebih elok kalau signboard atau apa2 arahan ditulis terbalik...

Jijahh @ f.k said...

hmmm orang ni memang macam tu ..lagi di tegah ... lagi nak buat .... rasakan bila dah kena penangan tu .. jgn nak salahkan orang pulak nanti

Farhana Jafri said...

biarkn aje.. bile dh ad yg lemas t pndai la dorang stop.. org mlayu, mkin dilarang mkin mnjadi..

jemput singgah ANASAURUS :)

sahromnasrudin said...

jangan bermaksiat disini hehehhehhe..kne letak signboard tue gak huhuhuhhh

nadia natasya said...

orang melayu tak paham bahasa melayu weyhh =='

Pembaca-pembaca Farhan