Tuesday, May 10, 2011

Sayangnya kamu Cintanya kamu

Assalamualaikum


Kemesraan ...
Kemesraan dan kasih sayang dalam keluarga adalah sangat penting ...
Secara tidak lansung memberi impak yang baik dalam keadaan keluarga itu ...
Sebagai contoh tidak akan berlaku perpecahan dan pergaduhan dalam keluarga itu sendiri ...
Bukankah itu kesan yang baik ?
Mempunyai keluarga yang harmoni ...
Yang aman damai ...
Yang bahagia ...
Mesti semua orang nak kan macam itu ?
Tapi .............
Perlulah ada usaha ...
Pupuk rasa cinta dan sayang dalam ahli keluarga ini ...

Kenapa kita tidak boleh hendak melakukanya ?


Farhan tertarik apabila melihat dua ekor kucing yang ketika tidurnya berpelukan berkasih sayang ...
Kucing ini adalah adik beradik ...
Haiwan pun ada perasaan sayangnya ...
Kenapa manusia tidak boleh untuk menunjukan perasaan sayang dan cintanya dalam keluarga ?

Adakah kerana didikan ?
Ataupun kerana ego ?
Ataupun kerana sifat itu pura-pura untuk tidak wujud dalam diri ?

Tepuk dada tanya diri ...


Wassalam

14 comments:

..bicara hati ke hati.. said...

yap..kasih syg dalam keluarga penting..kasih sayang antara kucing pun penting..comel la kucing tu..hahaha..

KurekureKecik said...

betul betul betul...

~MoNika~ said...

alalalala comeyynyee kucing tuhh. betul tuu. kita semua kene sayangkan keluarga kt. Family First <3

_aLiaHwaFa_ said...

comel! nak satu kucing! dah lame tak bela kucing :)

Prince Halilintar said...

sgt cute itu kucing..=)

ksh syg mmg penting..

Ain Zulaikha said...

rasanya sebab ego..

ïêmå å¢klê§ said...

betul2...
kasih keluarga akan kekal selamanya

Mama Gee said...

tiada yg lebih kekal melainkan kasih kuarga...tp kita makin melupakan....masing2 mengutamakna diri masing2 skrg ni..

shafmechy said...

manusia ada hati yang sentiasa di hasut syaitan laknatullah ke arah kejahatan..tersesatlah org yg jauh dari Allah..semoga kita tidak tergolong dlm golongan yg sesat..Amin.

*thanks dtg blog sy. follow anda

Cik Nana Serindit said...

hiii kucingggg.. nt ckp kat tuan kucing sila follow blog akak eh,,heheheee

puteri ain said...

setuju :)

nabilah_2908 said...

biasanya bermula dari didikan..

cara ibu bapa membentuk keluarga...

kalau keluarga yg mesra..mesti tak canggung jiga sering berpelukkan dgn adik beradik...termasuk ibu bapa..

jika yg tak biasa...pasti rasa canggung..betul tak..? :)

NOOR FATIN said...

kucing lagi nampak kasih syg dari manusia tau.. wuu

hafiz hafizol said...

Kerana didikan kot... Hehe..

Pembaca-pembaca Farhan